Uw marketing specialist

Hoe zorg ik ervoor dat mijn bedrijf vindbaar is?

Kleding_werkkleding_doeltreffers
Niels Treffers
Niels Treffers

Eigenaar en creatieve dienstverlener

Voor veel (startende) ondernemers is het lastig om goed vindbaar te zijn met hun bedrijf voor nieuwe klanten. Hoe zorg je er nu voor dat je zowel online als offline goed vindbaar bent?

Voor veel ondernemers is het een uitdaging om goed vindbaar te zijn voor nieuwe klanten. Uiteraard is het van groot belang om goed vindbaar te zijn. Als potentiële klanten je niet kunnen vinden kunnen ze natuurlijk ook niet klant worden. Om dit voor elkaar te krijgen zijn er tal van mogelijkheden. Zowel online als offline. In dit artikel pakken ze alle 2 even mee.

Online beter vindbaar worden

Online heb je diverse mogelijkheden om beter vindbaar te worden. Wat het beste werkt, of welke mix je het beste kunt toepassen hangt af van je bedrijf.

vindbaarheid vergroten met betaalde advertenties

 

 

Een veel gebruikte manier om de vindbaarheid te vergroten is via betaalde advertenties van Google. Dit werkt over het algemeen ontzettend goed! Zeker als je producten verkoopt die mensen vaak nodig hebben, of waar regelmatig op gezocht wordt. Het grote nadeel van deze advertenties is, dat als je stopt met hier geld aan te spenderen je direct je google resultaten weer kwijt bent. Het is wel een goede manier om de opstart van online vindbaarheid te versterken.

Beter vindbaar worden met SEO

 

Op het wereld wijde web zijn enorm veel artikelen te vinden over het zogenaamde SEO (Search Engine Optimalisation) Dit is een mooie manier om hoger in Google te komen (en te blijven) zonder betaalde advertenties toe te passen. Omdat er zoveel artikelen over te vinden zijn, waarin het lijkt of het ontzettend makkelijk is om te doen zul je dit wellicht al geprobeerd hebben. De valkuil hierbij is dat het enorm tijdrovend is om dit voor elkaar te krijgen. Je moet regelmatig je onderzoek doen naar waar je klanten op zoeken en op welke woorden je gevonden wil worden. Zoekwoord onderzoek of Keyword Research wordt dit genoemd. Vervolgens zul je aan de slag moeten om content te creëren die past bij je bedrijf en product. In deze content moet je ervoor zorgen dat de verhouding tussen zoekwoorden en synoniemen juist is. Zoveel mogelijk je zoekwoord hierin verwerken? Helaas dat heeft Google door en zal zeker niet meewerken aan een hogere klassering.

Om u hiermee te kunnen helpen hebben we bij Doeltreffers de mogelijkheid om voor u een pakket op maat aan te bieden.

Doeltreffers CEO

 

Bij Doeltreffers geloven wij dat het allerbelangrijkste voor een goede website is, dat je klant kan vinden wat hij zoekt, en hij het ook leuk vind om je website te bezoeken. Hiervoor ontwikkelden wij ons eigen CEO pakket, bij ons staat CEO voor Client Experience Optimalisation. Hoe vaker bezoekers terug keren naar je website, en hoe langer ze blijven hoe hoger je zal ”ranken” in Google. Daarnaast zullen klanten ook op de hoogte blijven van je bedrijf. WIN WIN dus! CEO werkt natuurlijk niet alleen online, maar geldt ook voor uw evenementen, flyers, kleding en dus eigenlijk alles wat uw klant te zien krijgt. Ontdekken wat wij voor jou kunnen doen?

 

Offline beter vindbaar worden

 

Ook op straat en bij de klant op de keukentafel is een goede herkenbaarheid belangrijk. Ik hoeft u denk ik alleen te wijzen op de lichtblauw met oranje busjes met een smiley op de grill en u weet over welke elektro gigant ik het heb. Of wat dacht u van de grote gele M? Overduidelijk zorgt de zichtbaarheid hierbij voor de herkenbaarheid. Zorg dus dat u een duidelijke huisstijl hebt waarbij al uw uitingen op elkaar aansluiten. Denk hierbij aan uw promotie acties, flyers, gevelbekleding en bedrijfswagens.

 

Autobestickering_doeltreffers Kleding_werkkleding_doeltreffers

 

 

 

 

 

Wij hebben zoals u wellicht al gezien heeft gekozen voor donkerblauw en oranje met een tintje lichtblauw. Dit is niet zomaar gekozen omdat wij dit mooi vinden, maar nog veel meer vanwege de kleurpsychologie. Onbewust zult u bepaalde gevoelens of gedachten krijgen van kleuren. Zo staat oranje voor: vurig, warmte, vriendelijkheid en energie. En blauw voor vertrouwen, loyaliteit, intelligentie en stabiliteit. Als u met ons in contact komt en onze uitingen leest zult u tenminste 1 van deze gevoelens of karaktereigenschappen herkennen.

Wilt u nu ook aan de slag om uw bedrijf een nieuwe, professionele en frisse uitstraling te geven, en uw vindbaarheid vergroten. Neem dan vrijblijvend contact met ons op! Weten wat wij voor u kunnen betekenen? Vraag hier gemakkelijk en snel een gratis adviesgesprek aan!

 


Back to all

Ook interessant voor jou!

Ook leuk en leerzaam!

Houd dit niet voor jezelf maar deel het!
Facebook
WhatsApp
Email
Mis niks met onze nieuwsbrief

GRATIS adviesgesprek