Klanten in uw regio vinden?

Niels Treffers
Niels Treffers

Eigenaar en creatieve dienstverlener

Tijd winnen in een drukke agenda kan best lastig zijn. Maar soms ook heel gemakkelijk. Het voorbeeld van dit artikel komt voort uit een gesprek met 1 van mijn klanten. Hij was op zoek naar personeel want zijn agenda was bomvol. Toen ik dit met hem besprak kwamen we erachter dat er zo’n 20 reisuren verloren gaan in 1 week. Dat is dus een halve fulltime werkweek voor 1 werknemer. Dagelijks rijden zij met 2 man richting de klant met uitschieters van 2 uur enkele reis. Bij dit project moest mijn klant dus in 2 dagen tijd 8 uur reistijd inplannen. Die 8 uur reistijd had ook een ander project uit de planning kunnen weg werken. Hoe kunnen we nu meer klanten in onze eigen regio vinden? 

Online en offline vindbaarheid vergroten in uw regio.

Een mooie manier om klanten in uw regio te vinden is het combineren van offline en online vindbaarheid. Mensen zien uw bus of auto regelmatig langskomen dus de kunst van het herhalen is hierbij een makkie! Combineer dit met een goede social media pagina, een website gericht op uw regio en maak gebruik van flyers of folders. Zorg dat de uitingen online en offline op elkaar aansluiten.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn bedrijf vindbaar is? 

zoeken naar klanten in uw regio door adverteren

Ook adverteren is een goede optie om klanten bij u in de buurt te vinden. Zoals ik al eerder benoemde is de kunst van het herhalen een gouden trucje om ervoor te zorgen dat mensen je onthouden. Bepaal bij het adverteren goed wat de doelgroep is van uw bedrijf of deze campagne. Het kan u hierbij helpen om een professional in te huren die dit voor u in kaart brengt. 


Vervolgens bepaald u op welke wijze u gaat adverteren. Een bord langs het voetbalveld, een advertentie in de krant of het allerbeste, een advertentie op een online platform uit uw regio. Het grote voordeel van online adverteren is dat u goed kunt analyseren hoeveel leads u uit deze advertentie haalt omdat de bezoeker via een link rechtstreeks naar uw website of startpagina gestuurd word. 

Hoe bepaal ik mijn budget?

Het kan heel lastig zijn om te bepalen hoeveel adverteren, reclame en marketing mag kosten. Als u dit namelijk goed aanpakt zal het geen geld kosten, enkel geld opleveren. Maar hier kun je uiteraard niet altijd voor 100% vanuit gaan. Om het juiste budget voor een campagne te bepalen zijn een aantal factoren van belang. 

 

  1. Wat is de lifttime value van uw klanten? Komen de klanten bij u terug of doen ze een eenmalige aankoop. En hoelang blijft de gemiddelde klant bij u en hoeveel levert dit u op? 
  2. Wat is de ROI (return of investment) bereken aan de hand van een realistische prognose wat een campagne op gaat leveren. En analyseer dit gedurende de campagne en stuur bij waar nodig. Levert de advertentie meer op als u had verwacht? Dan kunt u overwegen om het budget te verhogen. Vallen de resultaten tegen? Kijk dan of je de campagne aan kan passen of kan verkorten. 
  3. Bekijk de CPL (cost per lead.) tenzij u een webshop hebt is de kans klein dat u rechtstreeks uit de advertentie een volwaardige klant treft. De kans is groter dat dit een prospect, ofwel potentiële klant zal zijn. Dit noemen we een lead. Vervolgens is het aan u of uw mensen om deze lead op te volgen en van deze prospect een klant te maken. Hoeveel mag een goede lead u kosten? En hoe groot is het percentage dat u om weet te zetten naar klanten. (dan komt de lifetime value weer om de hoek kijken) 

Dit zijn allemaal handvaten om te berekenen of een advertentie winstgevend zal zijn, of slechts zal werken voor de naamsbekendheid of lokale betrokkenheid. 

Laat ons u helpen!

Zou u graag eens willen sparren over de mogelijkheden die er liggen voor uw bedrijf in uw regio? Wij gaan graag met u in gesprek om de mogelijkheden te bespreken. En het eerste gesprek is volledig GRATIS. Wij kunnen het geheel voor u verzorgen of bepaalde knelpunten waar u tegen aan loopt. Wij brengen uw doelgroep in kaart, ontwerpen en realiseren uw advertentie of reclame uiting. Wij zoeken naar de beste manier van adverteren of reclame maken voor uw bedrijf in uw regio, wij analyseren de werking van de advertentie en waar nodig sturen wij deze bij. Zo heeft u onderaan de streep volledig in beeld wat de opbrengsten zijn van uw advertentie.

Ook leuk en leerzaam!

Houd dit niet voor jezelf maar deel het!
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Mis niks met onze nieuwsbrief

GRATIS adviesgesprek